• Persoonlijke Service
  • Gratis Advies
  • Geen verzendkosten
  • Snelle levering

Retour aanmelden

U heeft een bestelling geplaatst maar uw bestelling is niet wat u er van verwachtte. Dat vinden wij jammer. Mogelijk is ons advies niet helemaal correct geweest of u heeft zelf een andere keuze gemaakt. Hoe dan ook, laten we kijken hoe wij dit kunnen oplossen.

 

In de onderstaande tabel geven wij u een eenvoudig overzicht van de retour mogelijkheden en de eventuele kosten hiervan. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met onze klantenservice op +31655355200

 

Retour dagen Reden Wat te doen Uw kosten
0 - 14 dgn Verkeerd artikel ontvangen Neem contact op via telefoon of mail 0,00
0 - 14 dgn Defect artikel ontvangen Neem contact op via telefoon of mail 0,00
0 - 14 dgn Verkeerde keuze gemaakt Neem contact op via telefoon of mail Verzendkosten
Spijt van aankoop Neem contact op via telefoon of mail Verzendkosten

Werkwijze

In de tabel hierboven ziet u welke retouren wij voor onze rekening nemen en welke retouren voor uw rekening zijn.

Verkeerd artikel

Retouren die te wijten zijn aan een verkeerd ontvangen artikel ( u had iets anders besteld dan wat u ontvangen heeft ) zijn voor rekening van Sound Advice. Het artikel dient in nieuwstaat te verkeren, bij voorkeur in gesloten verpakking. Indien de verpakking geopend is, dient deze in nieuwstaat te verkeren. Na ontvangst van uw retour wordt dit door Sound Advice bepaald en als uw artikel 100% nieuwstaat verkeerd krijgt u binnen 14 dagen uw betaling teruggestort op uw rekening.

Defect artikel
Mocht uw artikel defect zijn bij ontvangst, neem dan bij voorkeur telefonisch contact op met ons zodat we enkele zaken kunnen doornemen met u, mogelijk maakt u een verkeerde aansluiting. Blijkt uit ons telefoongesprek dat uw artikel inderdaad defect is, dan ontvangt u informatie over het retourneren.


Na ontvangst van uw defecte artikel wordt dit door ons gecontroleerd. Blijkt het defect in het artikel te zitten dan maken wij gebruik van ons recht om het artikel te herstellen of te vervangen. Is het artikel binnen de eerste 8 dagen na ontvangst defect gebleken zullen wij veelal het artikel direct vervangen door hetzelfde artikel, merk en type. Mocht het defect pas na 14 dagen ontstaan, dan is het een reparatie en moeten wij uitzoeken wat de oorzaak is.  Blijkt uit ons onderzoek en eventuele reparatie dat de oorzaak buiten het apparaat lag ( verkeerde aansluiting bijv. ) dan wordt bekeken of dit onder de garantie kan vallen. Is het een overduidelijke foutieve aansluiting ( u heeft luidsprekers direct aangesloten op een stopcontact ) dan valt dit buiten de reguliere garantie en kan uw reparatie alleen voor uw eigen rekening verwerkt worden.

 

Verkeerde keuze

Blijkt dat u een verkeerde keuze heeft gemaakt ? Dat gaan wij graag oplossen. Neem even telefonisch contact met ons op om de situatie te bespreken of vul hieronder het formulier in.

Wij willen graag weten waarom de keuze verkeerd is geweest en hoe wij dat kunnen oplossen.  Als de keuze door ons advies verkeerd is geweest lossen wij dit kosteloos op. Is de keuze verkeerd omdat u een bepaalde keuze zelf heeft gemaakt ( verkeerde kleur luidspreker of verkeerd formaat ) , dan zijn de kosten en het risico voor het retourneren voor uw rekening.

 

Spijt van de aankoop

Het komt wel eens voor dat u, na de gedane aankoop, spijt heeft hiervan. Dit is echter geen defect aan het artikel, geen onjuist artikel maar een onjuiste keuze die u heeft gemaakt. Als u dit bedenkt binnen de 14 dagen na aankoop kunt u het artikel retourneren. Dit is geheel voor uw risico en de verzendkosten zijn eveneens voor uw rekening. Na beoordeling van uw retour wordt bepaald of wij u uw aankoop bedrag volledig kunnen terugbetalen of dat wij een lager bedrag aanbieden wegens beschadigingen van de verpakking of het artikel waardoor wij dit niet meer als goed en nieuw artikel kunnen aanbieden.

 

Zelf terugboeken  betalingen

Het, om welke reden dan ook, zelf terugboeken van uw betaling, bijvoorbeeld een chargeback bij creditcard betalingen, zonder enige melding aan ons voorafgaand, is voor ons totaal onacceptabel en alle daaruit voortvloeiende kosten zullen volledig bij u in rekening worden gebracht. Het is niet toegestaan om een retour te forceren op deze wijze. Daarbij geldt dat artikelen aangekocht onder een creditcard of daarmee gelijkstaande betalingsmogelijkheid volgens onze Algemene Voorwaarden een  eigendomsvoorbehoud heeft van 180 dagen, wat inhoud dat uw aankoop juridisch ons eigendom blijft tot 180 dagen na de aankoop in geval van een chargeback actie. 

 




Gebruik het formulier hiernaast om uw retour aan te vragen.

 

Vul uw naam, adres en woonplaats in of de gegevens van het aflever adres.

Vermeld uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bereiken.

Vermeld uw e-mail adres 

Upload de factuur die u van ons heeft ontvangen.

Omschrijf kort het artikel / de artikelen die u wilt retourneren en de reden waarom.

Geef aan welke oplossing u wenst.

 

Klik verzenden om het formulier in te sturen.